Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

26 November 2012 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Het kan dus nόg mooier! Wij dachten dat we gisteren mooie natuur hadden gezien, maar vandaag hebben we pas echt mooie natuur gezien!
We starten vanochtend wat rustiger, gooiden de tank vol en deden nog wat boodschappen. Rond 11.30 uur reden we de weg op naar Milford Sound. (Tot nu toe had Paul alles gereden en verzon ik met behulp van de kaart en reisgids waar we naartoe zouden gaan, maar vandaag draaiden we het eens om en kroop ik ook achter het stuur. Wel raar om te rijden met zo'n enorme camper, maar ook heel leuk.) We vonden dat we gisteren wel genoeg op een boot hadden gezeten en wilden dus niet de cruise door de Milford Sound maken, maar we hoorden van veel mensen dat de weg ernaar toe de moeite waard was om te rijden. En dat was zeker waar! De weg is 120 km lang en we hebben er ongeveer zes uur over gedaan om bij het eindpunt te komen. Het was zo mooi dat we na elke bocht wilde stoppen om foto's te maken! Bergen, hoge rotsen, riviertjes, gletsjers, watervallen, meren en dat allemaal op z'n mooist! Het was absoluut indrukwekkend. We hebben in andere landen al heel wat mooie natuur gezien, maar dit overtrof alles. Alleen in Chileens Patagonië hebben we plekken gezien die vergelijkbaar waren, maar dat was altijd te voet. De weg naar Milford Sound is dus wel de mooiste weg die we ooit gezien hebben. Wat ook meehielp is dat de zon vandaag de hele dag uitbundig scheen. Misschien was de Doubtful Sound wel net zo mooi geweest als we hem helemaal hadden kunnen zien.
Onderweg stopten we ook nog een paar keer voor een korte wandeling (volgens de bordjes rond de 45 minuten, maar blijkbaar zijn we een stuk fitter dan de gemiddelde mens, want zelfs als we heel rustig aan deden, uitgebreid bleven staan bij de uitzichtpunten en honderd foto's maakten, deden we het nog in de helft van de tijd). Als we stopen, kwamen op sommige plaatsen meteen een paar keas op ons af. Dat zijn een soort papegaaien die erg brutaal zijn. Het zijn mooie dieren, maar ze knabbelden aan het rubber van de deuren van de camper en aan de antenne en als je probeerde ze daarvan te weerhouden, keken ze je heel verontwaardigd aan. Leuk om te zien.
Het is verder moeilijk is te beschrijven hoe mooi Milford Sound is. Je moet er gewoon zelf een keer naartoe!
We zitten nu weer op dezelfde camping in Te Anau, omdat we morgenochtend graag nog naar de Glowworm Caves willen hier. Daarna rijden we weer verder. We gaan naar het noorden via de westkust. Het kan dus weer even duren, voordat jullie weer wat van ons horen.

• 26 November 2012 - 20:24

Reina:

Heey Anke en Paul!

Hoewel ik me goed kan voorstellen dat jullie er volop van genieten, ben ik toch altijd weer blij dat ik niet met jullie mee hoef. Vooral die tunnel naar die elektriciteitscentrale, brrrr! Mij niet gezien!

Ik ben wel altijd een beetje jaloers op jullie verhalen over de dieren die jullie overal in het wild tegenkomen. Zo'n brutale papegaai lijkt me wel grappig.

Liefs Reina

• 27 November 2012 - 22:07

Peter:

Hoi Anke en Paul,

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen en jullie foto's te zien! Dit klinkt en ziet er uit als een land waar ik zo naar op vakantie zou gaan. Super gaaf.

Ook leuk om met een camper door zo'n land te rijden, he! Vonden wij in Canada ook erg leuk.

Geniet van jullie vakantie en al het moois dat jullie ongetwijfeld nog tegen gaan komen.
    Veel plezier!

Groetjes, Peter