Omarama - Queenstown - Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Omarama - Queenstown - Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Omarama - Queenstown - Te Anau

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

24 November 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

We beginnen langzaam te wennen aan het tijdsverschil. Vanochtend waren we al twee uur later wakker dan gisteren. We gingen dus lekker uitgeslapen op pad. We reden over de Lindis Pass richting Queenstown. Het landschap was weer prachtig. Veel bergen, riviertjes, meren en bloemen. In mijn reisgids had ik gelezen dat je in de buurt van Queenstown kan Jet-Boat-varen (dat is varen met een schroefloze boot met straalmotor die in Nieuw-Zeeland zijn ontworpen voor ondiep water en waarmee je met topsnelheid over bochtige ondiepe rivieren kunt varen). Dat leek me erg leuk. Na ongeveer anderhalf uur rijden, hadden we de mogelijkheid om dat te gaan doen op de Kawarou. We parkeerden de camper en binnen vijf minuten hadden we een regenjas en reddingsvest aan en konden we in de boot stappen. We zijn ongeveer een uur op het water geweest en het was super gaaf! Het ging heeeeeeeel hard en als we volle snelheid hadden draaide de 'stuurman' ineens aan het roer, zodat we 360 graden ronddraaiden. Zijn doel was dat iedereen nat zou worden en dat is hem gelukt! Gelukkig scheen de zon weer lekker en waren we zo weer droog. Onderweg vertelde hij, als we even stil lagen, telkens hele verhalen over wat ze allemaal al meegemaakt hadden op de rivier. Waarschijnlijk klopte ongeveer de helft daarvan niet, maar we wisten niet goed welke helft. Hij kon het met veel overtuiging brengen en was erg enthousiast over zijn werk. Leuk om te zien.
De rivier liep door een gebied waar vroeger veel goudzoekers actief waren geweest. We konden er een kijkje nemen bij de mijnen en er stonden nog een aantal machines die vroeger door de mijnwerkers gebruikt werden. Ook stonden er kleine huisjes waar ze toen in leefden. Interessant om te bekijken. Het moet een zwaar leven geweest zijn toen.
Na de lunch reden we verder richting Te Anau. Behalve een korte stop aan het enorme Lake Wakatipu reden we aan een stuk door. Op dit moment zitten we op een camping in Te Anau. We blijven hier minimaal twee nachten, misschien wel drie, om Fiordland National Park te gaan bekijken. We hebben al van veel mensen gehoord dat het heel mooi is. We zijn dus erg benieuwd. Morgen mogen we vroeg op. We hebben een excursie geboekt naar Doubtful Sound. We hebben er veel zin in!
Het reizen met de camper bevalt weer erg goed. Het is heerlijk om rond te reizen en veel nieuwe dingen te zien, maar ook heel fijn om toch je eigen plekje te hebben en niet telkens je tas weer in te moeten pakken en mee te slepen. We parkeren de camper op de camping en klaar. In principe hebben we alles bij ons. We mogen ook zomaar ergens in de natuur kamperen en dat gaan we zeker nog wel doen. Het enige dat we nu van de camping gebruiken is stroom en vanavond dus ook een keer wifi, zoals jullie merken.

• 24 November 2012 - 13:52

Inie Bruin:

Heeey Broertje en Anke,
    Super leuk die verhalen om te lezen. Heb de site inmiddels aan mijn favorieten toegevoegd!!! haha
    Ben super benieuwd naar wat foto's...
    geniet er nog van...

Groetjes Ineke en Bram

• 24 November 2012 - 16:25

Mama:

Wat een mooie reis is het nu al!
    Fijn dat we jullie zo goed kunnen volgen op deze manier.
    Voeg je ook nog een keer een paar foto's bij?