Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

20 Juni 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

We begonnen onze dag vandaag met een nieuwe poging om het visitor center te bezoeken. Nu was hij wel open en we bekeken de film over het ontstaan van de Grand Canyon. De film werd vertoond in een flinke bioscoopzaal. Ook de rest van het visitor center was mooi ingericht met allerlei informatie en er was nog een tweede film die geprojecteerd werd op een bol. Dat was leuk gemaakt.
Uiteraard wilden we daarna de Grand Canyon in het echt gaan bekijken. We overwogen fietsen te huren, maar op het pad langs de rand van de canyon (de Rim Trail) mogen geen fietsers komen. We zouden dan dus nog niet veel van het uitzicht zien. Toch maar te voet dus. We slenterden ongeveer vijf kilometer over de Rim Trail. Het was een mooi pad tussen de lage boompjes en met aan onze rechterkant prachtig uitzicht op de Grand Canyon. De zon scheen weer uitbundig en de temperatuur was heerlijk vandaag. Onderweg brachten we nog een bezoek aan het Geology Museum, een ander visitor center en het Hopi House, waarin kunst van de indianen te zien was.
Het is mogelijk in de canyon af te dalen via een voetpad. Dat leek me leuk, maar naar de bodem van de canyon en terug lukt niet in een dag. Het is zeker twee dagen wandelen. Dat was dus geen optie. We konden wel een stuk afdalen en dan weer terug lopen. We volgden dus een stukje van de Bright Angel Trail, de meest populaire afdaling. Het was al vrij laat toen we eraan begonnen en we gingen dus niet heel ver naar beneden. Toch was het leuk om even echt in de canyon te zijn.
Met de shuttlebus reden we terug naar het beginpunt.

De camping waar we vannacht zaten had dat allerlaatste plekje nog maar voor één nacht. We moesten dus weer op zoek naar een andere camping. Eigenlijk vonden we dat niet zo erg. De Grand Canyon is erg mooi, maar, zoals we wel verwacht hadden, ook heel erg druk en toeristisch. We reden het park uit in zuidelijke richting. Weg van de drukte. Net iets voor het dorp Williams vonden we een camping. Nog even een rustige avond voordat we weer verder gaan...

• 23 Juni 2013 - 20:09

Janneke De Keijzer:

Wat maken jullie veel mee en zien jullie veel!
    Leuk om te lezen.
    Geniet er nog lekker van!