San Francisco - Yosemite - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu San Francisco - Yosemite - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

San Francisco - Yosemite

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

08 Juni 2013 | Verenigde Staten, Mariposa

Vanochtend om negen uur werden we opgehaald door het taxibusje van het camperverhuurbedrijf. Na ongeveer een uur rijden, instructiefilm (ook weer in het Nederlands, er komen hier blijkbaar veel Nederlanders), uitleg over de camper en het afhandelen van de papierwinkel konden we onze camper meenemen. En, geloof het of niet, deze is nog groter dan die we in Canada en Nieuw-Zeeland hadden! Hij is ruim 9 meter lang en ruim 3 meter breed. Alles zit erop en eraan. Wat een luxe! Dat lijkt heel decadent, maar we hebben gewoon gekozen voor de goedkoopste. In deze periode (nog geen hoogseizoen) worden de heel grote campers nauwelijks verhuurd, omdat gezinnen nog niet op vakantie gaan. Vandaar dat juist de heel grote campers dan in de aanbieding zijn. Veel luxe dus voor niet al te veel geld. Wat wil je nog meer...
Onze eerste stop was bij de supermarkt. Eigenlijk bij twee supermarkten, want de eerst bleek alleen verpakte producten te hebben en geen vlees, vis, groente, fruit en brood te verkopen. De supermarkten zijn hier erg groot (zoals alles hier). Het kostte dus wel even tijd voordat we alles gevonden hadden en een keuze hadden gemaakt uit het enorme assortiment. We gooiden de tank nog vol en reden rond 14.00 uur weg uit San Francisco richting Yosemite National Park. Het eerste stuk was niet zo interessant om te rijden. Snelweg met vijf banen door vlak terrein. Het laatste uur veranderde het landschap. Het werd heuvelachtiger met goudgeel gras op de hellingen en later ook bos. Erg mooi landschap! Klein nadeel is dat het hier overdag bloedheet is. Rond de 40 graden met een warme wind. Gelukkig hebben we airco in de camper.
We zitten nu op een camping in Mariposa. Het is een prachtige camping met veel bos. Toen we hier rond half zes aankwamen zochten we een plekje in de schaduw om rustig wat te drinken en een boek te lezen (op de e-reader, handig ding!). Na het eten namen we nog even een duik in het zwembad van de camping. Hoewel het al half negen was, was het daar nog warm genoeg voor (rond de 25 graden, gok ik). Vanavond niet te laat slapen, want we zijn nog niet helemaal uit onze jetlag en we willen morgen uitgerust genieten van de natuur van Yosemite National Park.