Uitrusten (Whakapapa village – Waitomo Caves) - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Uitrusten (Whakapapa village – Waitomo Caves) - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Uitrusten (Whakapapa village – Waitomo Caves)

11 December 2012 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Na de wandeling van gisteren waren we vandaag toe aan een rustigere dag. We sliepen wat langer en reden op ons gemak van de camping in Whakapapa village naar Waitomo Caves. De afstand was niet zo groot en we waren er rond 13.00 uur. Zoals de naam al doet vermoeden hebben ze in Waitomo Caves grotten. Hoewel we de gloeiwormen op het Zuidereiland al gezien hebben, kan je in deze grotten ook abseilen, tuben, raften, springen, zwemmen en klimmen. Dat lijkt ons leuk. Bij aankomst boekten we dus zo'n 'adventure tour' voor morgen. De rest van de dag hadden we we nog over om de omgeving te bekijken. Omdat we gisteren erg veel zon hebben gezien en veel gelopen hebben, hadden we vandaag geen zin in een lange wandeling. We kozen daarom voor een wandelingetje van ongeveer 30-40 minuten. Het was een leuke, afwisselende route door het bos met bruggetjes over kleine riviertjes, natuurlijke tunnels door rotsen en veel grotten, zowel grote als kleine. We slenterden op ons gemak. De rest van de middag brachten we rustig door op de camping. We lazen een boek en zwommen in het zwembad. Het was weer heerlijk weer, maar we bleven zoveel mogelijk in de schaduw. Vooral Paul heeft toch niet helemaal genoeg gesmeerd gisteren en heeft last van verbrande armen en benen. Wat dat betreft zitten we goed morgen in de grotten...