Rustige vakantiedag (Motueka – Kaikoura) - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Rustige vakantiedag (Motueka – Kaikoura) - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Rustige vakantiedag (Motueka – Kaikoura)

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

02 December 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vandaag hadden we weer een reisdag op de planning staan. In alle reizen die we tot nu toe gemaakt hebben, hebben we al veel dieren in het wild gezien, maar daar zat nog nooit een dolfijn bij. Ik zou het erg leuk vinden om een keer een dolfijn te spotten buiten het dofinarium in Harderwijk en daarom reden we vandaag naar Kaikoura. Er schijnen hier veel dolfijnen te zitten, maar ook albatrossen, walvissen en zeehonden. We schoten lekker op en waren al rond 14.00 uur in Kaikoura. Het laatste stuk van onze route was weer erg mooi vandaag. We reden langs de oostkust met rechts van ons de bergen en links de zee. Op de rotsen langs de zee lagen overal zeehonden. Ik heb er zeker honderd gezien! Hoewel we vanochtend met regen vertrokken uit Motueka was het weer heerlijk zonnig toen we aankwamen in Kaikoura. De zon reist met een ons mee! Het was ook behoorlijk warm. Ongeveer 25 graden, gok ik. We aten dus lekker buiten onze lunch.
Onderweg hadden we het er vandaag over dat we eigenlijk maar weinig weten over Nieuw-Zeeland. We vroegen ons af hoe het zit met de politiek hier, wat voor religie mensen hebben, enz, enz. Aangezien we internet hebben vandaag, pakten we de laptop erbij en verdiepten ons een half uurtje in het land. Met dank aan Wikipedia weten we nu bijvoorbeeld dat Nieuw-Zeeland 4 miljoen inwoners heeft. Drie miljoen op het Noordereiland en een miljoen op het Zuidereiland. Auckland is de grootste stad met een miljoen inwoners. Geen wonder dat het hier op het Zuidereiland zo rustig is. Het heeft dus heel wat minder inwoners dan het veel kleinere Nederland.
We maakten een wandelingetje door Kaikoura zelf en langs het strand. Ze hebben hier veel visrestaurants en een behoorlijk bruisend uitgaansleven (denken we). Er zijn veel cafeetjes en overal hangen beveiligingscamera's en 'alcohol-vrije-zone-borden'. Op verschillende muren in het stadje zijn muurschilderingen gemaakt van zeedieren. Erg mooi!
De rest van de middag brachten we lekker ontspannen door op de camping in een ligstoel in de zon met een goed boek. We beginnen al aardig bruin te worden. Gek dat dat hier kan op 2 december, terwijl het in Nederland nu vriest.
We hebben voor morgen een excursie geboekt om te gaan zwemmen met dolfijnen. Ik ben heel benieuwd! Het is ons zojuist ook gelukt via het heeeeeel trage internet hier de overtocht naar het Noordereiland te boeken voor overmorgen. We hebben dus weer een goed vooruitzicht voor de komende dagen.