Arches National Park – Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Arches National Park – Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Arches National Park – Page

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

17 Juni 2013 | Verenigde Staten, Page

We waren gisteren pas laat op de camping en genoten na van onze mooie wandeling. Pas laat op de avond bedachten we dat we nog geen planning hadden voor de volgende dag. We hadden wel al bedacht dat we niet verder naar het oosten zouden gaan dan Arches. We moeten tenslotte ook nog terug. Uiteraard willen we graag nog de Grand Canyon bezoeken, maar daar in een keer heenrijden vanuit Arches is een beetje te ver. Ik had bedacht dat ik wel graag naar Monument Valley wilde. Dat ligt mooi tussen Arches en de Grand Canyon in, maar volgens mijn reisgids is de rondweg in Monument Valley heel slecht begaanbaar. De weg zou 'badkuipgrote gaten' hebben en dat leek ons met een huurcamper niet zo'n goed plan. Gelukkig ligt er wel een goede asfaltweg door de uitlopers van het park. Die konden we dus wel rijden. Als eindbestemming bedachten we Page en Lake Powell. Daar is veel te zien.
Het was opnieuw een lange rit, maar de weg door Monument Valley bleek inderdaad erg mooi te zijn. We reden door uitgestrekte kale vlaktes met hier een daar een rode berg met daarop een enorme rots met verticale wanden. Het leken wel kastelen op bergen. We stopten een aantal keer voor foto's, maar bleven niet heel lang buiten, want het was weer erg warm.
Toen we nog maar een uur rijden verwijderd waren van Page, was plotseling de weg afgesloten vanwege een ongeluk. De verkeersregelaar stuurde ons een zandpad in. We dachten op die manier langs de weg om de afsluiting heen te kunnen rijden, maar het bleek een grotere omleiding dan we verwacht hadden. Na een minuut of tien stonden de boompjes langs de onverharde weg zo dicht bij elkaar dat we er met de grote camper niet door konden zonder krassen op te lopen. Dan maar wachten tot de weg weer vrijgegeven zou worden. We hobbelden heel langzaam terug naar de weg. Op het moment dat we daar weer aankwamen, bleek er weer een baan beschikbaar te zijn en konden we er toch langs. Er was een motorrijder op een auto gebotst. Het was een enorme ravage.
We kwamen verder zonder problemen op de camping in Page. We zijn vandaag weer de tijdsgrens gepasseerd. Het was dus nog een uurtje vroeger dan we eerst dachten. De medewerkster aan de balie was erg onvriendelijk, maar we hebben prachtig uitzicht over Lake Powell en de camping is netjes. De omgeving is hier verder woestijnachtig. Ik heb nu uitzicht op een paar cactussen en er kruipen kleine hagedissen over de grond. Het doet me denken aan 'de desert' van Burgers Zoo. Die hebben ze goed nagemaakt. In zo'n mooie omgeving gaat het vast weer een leuke dag worden morgen!