Zion National Park – Bryce Canyon NP; Mossy Cave - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Zion National Park – Bryce Canyon NP; Mossy Cave - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Zion National Park – Bryce Canyon NP; Mossy Cave

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

13 Juni 2013 | Verenigde Staten, Cannonville

Het kan nog mooier! Elke keer denk ik dat de uitzichten niet te overtreffen zijn, maar we zitten nu in een gebied dat ik nog mooier vind dan Zion.
We deden weer rustig aan vanochtend en vertrokken om half elf van de camping in Zion. Het eerste stuk was meteen al heel mooi. We reden een kronkelige weg tussen de rode rotswanden. Al snel kwamen we bij een tunnel. Die tunnel was zo smal dat we er met onze camper niet doorheen konden rijden als er tegenliggers zouden zijn. Gelukkig was dat geen probleem, want voor grote voertuigen maken ze er even eenrichtingsverkeer van. Ons plan was om na de tunnel te parkeren voor een wandeling met uitzichtpunt. Ik had in mijn reisgids gelezen dat die de moeite waard was. Helaas was de parkeerplaats klein en bomvol. We besloten dan maar door te rijden naar onze eindbestemming en daar nog te gaan wandelen. We maakten nog een stop bij Checkerboard Mesa, een rots die door het geruite patroon van scheuren en lagen lijkt op een schaakbord (met een beetje fantasie).
Het was niet ver vandaag. Iets meer dan twee uur rijden. Met K's Choice in de cd-speler en mooi uitzicht vliegt de tijd voorbij. We vonden een camping in Cannonville vlak bij Bryce Canyon National Park en boekten weer twee nachten, want we willen morgen het park gaan bekijken. We zitten hier behoorlijk afgelegen. Telefoonbereik is er niet (wel hele trage wifi).
Omdat het nog redelijk vroeg was toen we op de camping aankwamen (rond drie uur) besloten we nog een stukje terug te rijden naar Mossy Cave. Volgens de kaart was er een korte wandeling daar naar een waterval en een grot. Dat was een goede keuze, want het bleek er prachtig te zijn! De wandeling naar de grot en de waterval was ongeveer een kilometer. We deden er lang over, want we maakten heel veel foto's. Dat worden mooie nieuwe bureaubladachtergrondjes thuis. ;-) In de schaduw bij de waterval zaten we een half uurtje te genieten van het mooie uitzicht en de verkoeling van het opspattende water. Daarna liepen we nog wat verder richting een indrukwekkende rotsformatie. We hadden alle tijd en deden een 'fotoshoot'. Vervolgens sprongen we over het riviertje en beklommen nog een steile helling richting een paar mooie bogen van rood zandsteen. We streken ook daar weer een tijdje neer om te genieten van het uitzicht en om foto's te maken. Ook de afdaling was steil, maar we kwamen veilig beneden. Terug op de camping namen we eerst weer een duik in het zwembad. Het is hier iets koeler dan de voorgaande dagen (25-30 graden in plaats van 37) en er staat veel wind, maar toch was het lekker om even af te koelen. Vanavond weer een rustige avond met een boek, zodat we morgen genoeg energie hebben voor Bryce Canyon.