Las Vegas - Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Las Vegas - Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Las Vegas - Zion National Park

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

11 Juni 2013 | Verenigde Staten, Springdale

Las Vegas is leuk en er was nog veel meer te bekijken, maar alleen in de avond. Overdag is het vooral heel erg warm en kan je beter in het zwembad blijven. We hadden niet zoveel zin om nog langer in de stad te blijven. Na de lange dag van gisteren waren we toe aan een iets rustigere vakantiedag. Het plan was om rustig op te starten, maar al om zeven uur waren we wakker door de warmte. Helaas waren ze het zwembad net aan het schoonmaken waardoor zwemmen even geen optie was. Toch deden we heel rustig aan met douchen en ontbijten. Ik las in de schaduw een boek en Paul surfte wat op internet. Pas om 11.00 uur reden we weg uit Las Vegas. We hadden op internet een camping gevonden in Springdale (Zion National Park). Volgens de TomTom was het drie uur rijden. Ver genoeg voor vandaag. Onderweg veranderde het landschap eerst van stad in woestijn en vervolgens reden we de bergen in. Of eigenlijk de canyon. De 'bergen' hebben een vlakke bovenkant (zoals natuurlijk hoort bij een canyon) en een rode kleur. Het is weer heel anders dan we tot nu toe gezien hebben en ook heel mooi!
De camping die we bedacht hadden bleek vol te zijn, maar gelukkig was er nog een in de buurt die wel plek had. Met nog een pauze halverwege waren we er om half drie. (Dat bleek eigenlijk half vier te zijn, want we zijn een tijdzone gepasseerd vandaag.) Het was weer warm toen we aankwamen en we hadden geen zin meer om vandaag nog veel te gaan doen. We kregen een mooie plek in de schaduw onder een boom toegewezen met vlak achter ons plekje een klein riviertje en daarachter de oprijzende rode bergen. Een geweldige plek dus! Onderweg, terwijl Paul de tank volgooide, had ik nog even een supermarkt bezocht en daar een van mijn favoriete dingen gekocht: vers brood (dat je zelf nog moet snijden, zodat je er lekker dikke plakken van kan maken) met aardbeien en suiker! Mmmm! We hadden dus een heerlijke (late) lunch op de camping. We lazen een boek in de schaduw onder de boom en zwommen in het riviertje. Terwijl we met onze voeten in het water zaten, knabbelden er visjes aan onze voeten net als in de reclames voor de wellness-behandelingen, die je in Nederland ziet. Gratis natuurlijke openlucht-wellness hier dus. Er vloog nog een kolibrie langs (die had ik nog nooit in het echt gezien), er liepen twee herten over de helling en het uitzicht was geweldig. Genieten dus!
We besloten spontaan nog een nachtje bij te boeken op deze camping. Er rijdt hier een shuttlebus van de camping Zion in. Ons plan is om morgen die bus te nemen en te gaan wandelen in het gebied. Even geen kilometers maken met de camper dus.