Kings Canyon – de kust (Pescadero) - Reisverslag uit Pescadero, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Kings Canyon – de kust (Pescadero) - Reisverslag uit Pescadero, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Kings Canyon – de kust (Pescadero)

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

25 Juni 2013 | Verenigde Staten, Pescadero

We deden vanochtend rustig aan. We ontbeten uitgebreid en genoten van de zon en de warmte. Rond half elf reden we weg van de camping. Het navigatiesysteem gaf aan dat onze bestemming aan de kust ruim 3,5 uur rijden zou zijn. De laatste lange rit van deze vakantie.
Naarmate we dichter bij de kust kwamen, daalde de temperatuur en werd het zicht steeds slechter. We wisten dat er voor vandaag nog bewolking werd voorspeld. Helaas was het niet alleen bewolking, maar ook mist en miezerregen. Het laatste stukje reden we van Santa Cruz langs de kust naar het noorden. Het uitzicht is hier waarschijnlijk heel mooi als je iets kan zien. Toch stopten we onderweg nog een keer en daalden af naar het strand. Zelfs met dit weer was het leuk om even bij zee te zijn.
We arriveerden rond half vier op de camping. Hij ligt op loopafstand van het strand. De weersvoorspelling voor de komende dagen is heel goed (25-27 graden en zonnig). We boekten meteen twee nachten, zodat we hier morgen lekker kunnen genieten van zon, zee en strand.
Terwijl Paul een film ging kijken, ging ik nog een stukje hardlopen* tussen de prachtige eucalyptusbomen die hier staan. De temperatuur was er prima voor vandaag (20 graden), de miezer was bijna opgehouden en het is hier redelijk vlak. Heerlijk lopen dus in deze omgeving. Ik genoot er erg van.
Eenmaal weer fris gedoucht, hadden we wel trek in eten. Behalve in Las Vegas heb ik telkens zelf gekookt in de camper. Vandaag hadden we wel zin om een keer uit eten te gaan. Bij de receptie hadden we gehoord dat er een restaurant zit naast de camping en daar gingen we dus een kijkje nemen. Het bleek een vrij luxe restaurant te zijn. We kozen een leuk en warm plekje bij de open haard. Het eten was verrukkelijk!
De rest van de avond luierden we in de camper met een boek en een film.

* 'Huh?! Anke hardlopen?! Ze had toch een blessure?' ...is waarschijnlijk wat jullie denken bij het lezen van dit stukje. Dat klopt, maar aangezien ik vlak na de vakantie een afspraak heb bij een sportarts wil ik graag goed kunnen omschrijven wat mijn klachten op dit moment zijn als ik ga lopen (het is al lang geleden dat ik het geprobeerd heb). Als ik dat pas probeer als ik thuis ben, heb ik daarna gewone spierpijn en kan ik er nog niets over zeggen. Vandaar dit kleine probeer-rondje. (Tot zover de reden die ik bedacht heb om het voor mezelf goed te praten. Eigenlijk ben ik natuurlijk gewoon heel erg verslaafd en wil ik op vakantie mezelf graag trakteren op mijn grootste hobby...)

  • 28 Juni 2013 - 13:18

    Bert:

    En? Hoe ging het lopen???

  • 02 Juli 2013 - 13:25

    Peter:

    Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Kon je een beetje op tempo lopen? Klachten gehad tijdens het lopen of een nareactie? Hoop dat het goed ging!!!

    Gr. Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pescadero

Anke en Paul

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 137651

Voorgaande reizen:

25 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Oostenrijk, Italië, Kroatië

20 Juni 2015 - 10 Juli 2015

Noorwegen

21 Juni 2014 - 12 Juli 2014

IJsland

07 Juni 2013 - 29 Juni 2013

Verenigde Staten West

19 November 2012 - 15 December 2012

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: