Kings Canyon National Park - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Kings Canyon National Park - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Kings Canyon National Park

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

24 Juni 2013 | Verenigde Staten, Fresno

Toen we vanochtend opstonden was het koud en bewolkt. Voor het eerst deze vakantie hadden we een trui nodig. We hadden gisteren in het visitor center al gezien dat er vandaag bewolking en zelfs regen werd voorspeld. Echt verbaasd waren we dus niet.
Onze midden-in-de-natuur-gratis-zonder-faciliteiten-kampeerplaats lag mooi tussen Sequoia en Kings Canyon in. Gisteren reden we een stukje terug naar Sequoia. Vandaag reden we juist een klein stukje verder naar Kings Canyon. We reden naar Grant Grove Village en parkeerden daar de camper. Vanaf het visitor center liep een wandelpad van ongeveer 1,5 kilometer door het bos naar de General Grant Tree. Ook weer een van de grootste bomen ter wereld. Het blijft indrukwekkend! Het was een mooie wandeling en de zon probeerde zelfs een beetje door het wolkendek heen te breken. Onderweg zagen we een slang (een kleintje, maar toch een slang!) zijn holletje in kruipen. We keken wat rond tussen de woudreuzen van Grant Grove en liepen weer terug naar het visitor center.

Door Kings Canyon heen ligt maar één weg, highway 180. We volgden deze weg verder Kings Canyon in. Er schoot een hert voor ons de struiken in. Altijd leuk om te zien.
Ik verwachtte dat dit park vergelijkbaar zou zijn met Sequoia, maar dat bleek niet te kloppen! Al snel reden we het bos uit en de rotsen in. Aan beide kanten van de canyon rezen enorme rotswanden op. Het was een ruig landschap waarin je je als mens heel klein voelt. Het uitzicht was fantastisch! We stopten vaak op mooie uitzichtpunten om foto's te maken.
We daalden verder af richting de rivier. Ook het stuk langs de rivier was prachtig. We aten onze lunch bij een mooie waterval, de Grizzly Falls. Na de lunch reden we nog verder de canyon in. Bij een andere waterval, Roaring River Falls, in de Cedar Grove parkeerden we de camper weer. We wandelden een deel van de River trail, een mooi pad langs de rivier, tussen de rotswanden. Er schoten heel veel snelle hagedissen weg voor onze voeten en we zagen prachtige vogels met heel veel kleuren. Het was heerlijk rustig op het wandelpad. Kings Canyon wordt veel minder overspoeld door toeristen dan de andere parken. Ik voelde me erg prettig in dit prachtige, rustige park. Als ik ooit terugga naar de VS wil ik zeker nog een mooie langeafstandswandeling doen in Kings Canyon. Er zijn hier veel mooie routes.
Omdat we een behoorlijk eind afgedaald waren, was de temperatuur hier weer veel hoger. Ook scheen de zon weer volop. Van de regen die voorspeld was, hebben we niets gezien gelukkig.

Highway 180 loopt dood in de Cedar Grove. We wisten dus dat we ook weer terug moesten. We volgden de weg nu verder dan de Grant Grove terug richting Fresno en reden zo Kings Canyon uit en de bewoonde wereld weer in.
We tankten bij het eerste tankstation (dat was inmiddels wel nodig). Daar bleek ook een open wifi-netwerk te zijn, zodat we het weerbericht konden checken voor de kustregio. We willen graag nog een stukje van de kustweg tussen Los Angeles en San Francisco rijden, maar we hebben wel begrepen dat dat vooral mooi is als het weer goed is. Bij slechte voorspellingen wilden we onze planning dus nog aanpassen. Gelukkig is de voorspelling goed en kunnen we ons plan dus gaan uitvoeren.
We lieten de TomTom een camping in de buurt zoeken en we reden naar de dichtstbijzijnde. Dat bleek 'Kelly's Beach' te zijn, tussen Fresno en Visalia. Het is eigenlijk meer een woonwagenkamp dan een camping. Het is hier een enorme zooi, de mensen zijn dik, geblondeerd, behangen met gouden sieraden en vol tatoeages. Het toiletgebouw valt bijna van ellende uit elkaar, maar we werden vriendelijk ontvangen. We hebben weer elektriciteit en water en kunnen ons afvalwater lozen hier. We zitten ook nog op een redelijk groen grasveldje aan het water en het is hier heerlijk warm en zonnig weer. Je hoort ons dus niet klagen!

• 25 Juni 2013 - 11:22

Gerrie:

Hé, ik ben blij dat ik weer wat van jullie hoor. Ik dacht wel dat jullie geen wifi hadden, maar toch....
    Wat een hoge bomen. Ik ken ze alleen uit de aardrijkskunde boeken op de middelbare school en jullie zien ze nu in het echt.
    Wat een prachtige natuur is er toch. Groetjes, mama