Sequoia National Park - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Sequoia National Park - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Sequoia National Park

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

23 Juni 2013 | Verenigde Staten, Sequoia

We ontbeten vanochtend heerlijk in het zonnetje naast de camper en reden daarna een eindje terug via de weg waarover we gisteren gekomen waren. Bij Lodgepole Visitor Center stapten we op de shuttlebus richting de General Sherman Tree. Dit is niet de hoogste boom van de wereld (hij is 84 m hoog) en ook niet de dikste (31 m omtrek), maar wel de boom met het meeste kubieke meters hout in de stam. We liepen de Sherman Tree trail richting deze indrukwekkende boom. We hebben inmiddels al heel wat grote, dikke bomen gezien, maar het blijft erg mooi om te zien. We kozen vervolgens voor de Congress trail, een rondwandeling van iets meer dan 3 km door het Giant Forest. Het was een mooi pad langs veel grote, dikke, indrukwekkende bomen. De zon scheen weer lekker vandaag en het is hier niet zo warm. (We zitten weer behoorlijk hoog.) Het rook in het bos lekker naar dennen. We genoten erg van de wandeling.
Toen we weer terug waren bij de Sherman Tree namen we opnieuw de bus. We stapten uit bij Moro Rock. Vanaf de top van deze enorme rots (2050 m) heb je prachtig uitzicht over heel Sequoia. Het was de 350 'traptreden' zeker waard. Letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van onze dag vandaag. Het uitzicht was prachtig!
Eenmaal weer beneden reden we nog een klein stukje mee met de bus naar Crescent Meadow. Dit is een moerasachtige open plek in het bos. Erg mooi. We liepen rondom de open plek en konden er ook dwars doorheen, omdat er een enorme omgevallen boom lag waar we overheen konden lopen.
We hadden nog wel zin om wat meer te wandelen en we kozen voor de Sugar Pine Trail (2,5 km) terug naar Moro Rock. Het was opnieuw een heerlijke wandeling door het bos.
Met de bus reden we weer terug naar het visitor center waar we de camper hadden geparkeerd. Bij de overstap keken we nog even rond in het Giant Forest Museum. Ik leerde daar onder andere dat je 21 olifanten op elkaar moet stapelen voor dezelfde hoogte als de Sherman Tree. Toch nuttig om te weten...
We reden met de camper weer naar dezelfde 'camping' als waar we gisteren zaten. Weer gratis dus (we blijven Nederlanders natuurlijk) en weer zonder faciliteiten, maar dat lukt nog wel een nachtje. We staan op een ander plekje, maar wel vlakbij waar we gisteren stonden en ook hier is het weer heel mooi en heerlijk rustig. Hopelijk worden we ook hier niet gestoord door beren...