Barstow – Sequoia National Park - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Barstow – Sequoia National Park - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Barstow – Sequoia National Park

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Paul

22 Juni 2013 | Verenigde Staten, Sequoia

We zitten op dit moment op een van de mooiste plekken waar ik ooit gekampeerd heb. Midden in het bos van Sequoia National Park! Het is geen officiële camping. Er zijn dus ook geen faciliteiten. Geen sanitair, geen stroom, geen water, … helemaal niets. Dat hoeft ook niet, want voor een of twee nachten hebben we alles wat we nodig hebben in onze camper. Omdat het geen camping is, is het gratis. Ook wel een keer leuk. Onze bedoeling was eigenlijk om gewoon een camping te zoeken, maar toen we Sequoia binnen reden stond er al een bordje dat de eerste vier (van de zeven) campings vol waren. Aangekomen bij camping nummer vijf bleek ook die vol te zijn. De beheerder (die daar woont in een mini-caravan) wees ons erop dat vijf mijl verder deze kampeerplek zat. Inderdaad vonden we na vijf mijl een afslag. We volgden de smalle, kronkelige weg een paar kilometer het bos in. Daar zagen we hier en daar een tent of camper staan. De kampeerplaatsen zijn alleen aangegeven met een paar grote stenen rond een vlak stukje grond en vaak ook herkenbaar aan de resten van een kampvuurtje. We staan daar nu dus midden in het bos. Het is hier muisstil. Andere campers zijn vanaf onze plek niet te zien. Dit is pas echt midden in de natuur! Ook een beetje spannend, want er zitten hier ook beren. Vanzelfsprekend hebben we hier geen telefoonbereik en geen internet.

Onze dag begon vanochtend met een bezoek aan het spookstadje Calico vlakbij de camping in Barstow. Aan het eind van de negentiende eeuw werd hier zilver gewonnen uit de mijnen. Toen de mijn leeg raakte en de zilverprijs daalde, vertrokken de inwoners. Sindsdien is het een verlaten stadje. Het was leuk om rond te kijken bij de resten van de mijn en de woningen van de mijnwerkers van toen. Helaas was het verder redelijk commercieel en toeristisch. Het authentieke was er daardoor wel een beetje af.

We reden vandaag door kale vlakten en over heuvels bedekt met goudgeel gras en later tussen de sinaasappelboomgaarden en de olijfbomen. Aan het eind van de middag naderden we Sequoia National Park. We reden langs het prachtige Lake Kaweah en de weg werd steeds bochtiger. Bij de ingang van het park stond aangegeven dat de weg niet aanbevolen wordt voor voertuigen langer dan 22 feet. Wij zijn 30 feet, maar we zijn ook best eigenwijs. We waren natuurlijk niet twee dagen onderweg geweest om vervolgens niets van Sequoia te kunnen zien. We besloten het dus toch te proberen. De weg werd steeds bochtiger en liep behoorlijk steil omhoog. We gingen niet snel, maar het was goed te doen. Het landschap lijkt hier wel op dat van Yosemite. Prachtig dus! We stopten een paar keer op mooie uitzichtpunten en om de enorme woudreuzen, die ook hier veel staan, op de foto te zetten. We reden uiteindelijk bijna drie uur door Sequoia, voordat we onze camper parkeerden op de prachtige plek waar we nu staan, maar het verveelde geen moment. De natuur is hier weer eens overweldigend mooi!