Yosemite National Park - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Anke en Paul - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

09 Juni 2013 | Verenigde Staten, Lone Pine

We vertrokken vandaag rond 10.00 uur van de mooie camping in Mariposa en reden richting Yosemite National Park. De route was meteen mooi en werd nog mooier toen we echt het park inreden. Veel bergen, meren, riviertjes en rotsen. Prachtige indrukwekkende natuur! We stopten veel om foto's te maken en van het uitzicht te genieten. Gelukkig was het vandaag een stuk minder warm dan gisteren. Ook wel omdat we op grotere hoogte zaten natuurlijk. Bij Tuolomne Grove maakten we een wandeling van ongeveer 5 km door het bos. Tuolomne Grove staat bekend om zijn woudreuzen met enorme diameters. We dachten in Canada al heel dikke bomen gezien te hebben, maar deze waren nog veel dikker! Wauw! Ongelofelijk dat er zulke grote bomen kunnen bestaan. Het was verder een mooie wandeling. Het was lekker rustig in het bos met een temperatuur rond de 25 graden. In de schaduw van de bomen was het heerlijk. Bij Olmsted Point hadden we erg mooi uitzicht over de grijze toppen van de Sierra, vervolgens reden we door een soort weidegebied (Tuolumne Meadows) naar de Tioga Pass. Deze pas is 3030 m hoog en er lag zelfs sneeuw! Het uitzicht was er geweldig. Bij Mono Lake reden we Yosemite weer uit. We sloegen af richting het zuiden en volgden Highway 395. Hoewel dit een snelweg is, was ook hier het landschap heel mooi. Het veranderde in een woestijnachtig gebied met rechts van ons de toppen van Kings Canyon National Park en Sequoia National Park.

We zitten nu op een camping net iets ten zuiden van Lone Pine aan het Diaz Lake. Het is een 'self service camping'. Dat wil zeggen dat je wat geld in een zakje achterlaat in een brievenbus en je zelf een plekje uit mag zoeken. We staan op een prachtige plek aan het meer met veel ruimte om ons heen. Het is rustig op de camping en we staan dus helemaal vrij van de andere campers. Hoewel we dicht bij Death Valley zitten nu is de temperatuur hier prima. Ook vanavond gaan we weer niet te laat slapen, want we hebben een leuke planning voor mogen bedacht...

• 11 Juni 2013 - 11:01

Peter:

Hey Anke en Paul,

Wat leuk om jullie reisverslagen en foto's te lezen! Ik kom al helemaal in vakantiestemming. Blijft leuk om met zo'n camper door de mooie natuur te reizen. Hij is inderdaad niet te klein. Zal in het begin wel weer even wennen zijn geweest om mee te rijden. Ik ben toen in Canada de eerste de beste parkeerplaats weer opgereden om even "bij te komen....."

Veel plezier de komende dagen/weken.

Groetjes, Peter

• 11 Juni 2013 - 17:37

Anke En Paul :

Dat is zeker even wennen ja! Maar wel heel leuk! Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met de verjaardag van Karin.

Groetjes, Anke

• 13 Juni 2013 - 16:37

F.beumer:

Dat is lux op vacantie nog veel plezier en goede re is verder opa en oma